Sağlık

İnsülin Direncini Düşürmek İçin Neler Yapabiliriz?

prof. Yavuz Yörükoğlu, insülin direnci tedavisi hakkında bilgi verdi.

Yavuz Yörükoğlu, insülin direncine neden olan faktörlerden bahsederek, “Şeker ve tatlılar, rafine karbonhidratlar, hayvansal doymuş yağlar veya trans yağlar, sık yemek yeme, hareketsizlik, gerginlik ve uykusuzluk. İnsülin direncinin neden olabileceği önemli hastalıklardan da bahsettik. Tekrar edecek olursak; obezite, yağlı karaciğer, diyabet, kardiyovasküler hastalıklar, bazı kanserler ve Alzheimer. Aslında insülin direncine neden olan faktörleri çok kolay ortadan kaldırdığımızda metabolizmamız çok hızlı bir şekilde normale döner. Bu konuda çok sayıda bilimsel çalışma bulunmaktadır. İnsülin direncinin ve diyabetin yaşam tarzı değişiklikleriyle değil geriletilebileceği ve tamamen iyileştirilebileceği bilimsel olarak kanıtlanmıştır.” söz konusu

prof. Yavuz Yörükoğlu: “Günde 30-40 Dakika Yürüyün”

İnsülin direncini kırmak için şeker ve tatlıları azaltmamız gerektiğini vurgulayan Prof. Dr. Yavuz Yörükoğlu, “Beyaz ekmek, pirinç pilavı, makarna ve yiyecekleri kısıtlayın. Her türlü yağı, özellikle hayvansal doymuş yağları ve trans yağları sınırlayın. Diyetinizde meyve, sebze ve salatalara ağırlık verin. Lifli gıdalara ağırlık verin, öğün ortasında hiçbir şey yemeyin. Haftada bir gün hızlı. Orta sıradaki öğünleri atlayın. Korkma, bir şey olmayacak. Günde en az otuz ila kırk dakika yürüyün. Yürüyüş dışında kültürel fiziksel hareketler ve kasları çalıştıracak hafif ağırlık egzersizleri yapın, uykunuzu sisteme sokun. Ve gerginliğinizi mümkün olduğunca kontrol edin. Bu kolay ve zor olmayan önlemleri alırsanız kısa sürede insülin direncinin düştüğünü ve metabolizmanızın normale döndüğünü göreceksiniz. dedi.

prof. Dr. Yavuz Yörükoğlu

prof. Yavuz Yörükoğlu: “Oruç Tutmanın İnsülin Direnci İçin Sonsuz Faydaları Var”

Yavuz Yörükoğlu, lifli besinlerin bağırsaklarımızdaki faydalı bakterileri besleyen çok değerli besinler olduğunu belirterek, “Bu bakteriler sayesinde şeker ve kolesterol metabolizmamız düzene giriyor. Bu nedenle lifli gıdalardan oluşan güçlü bir diyet çok değerlidir. İkincisi oruçtur. Ortada oruç tut diyoruz. Orucun insülin direnci için saymakla bitmeyen faydaları vardır. Bir süre yemek yemediğimizde kan şekeri düşer. Buna paralel olarak insülin seviyeleri de düşer. Buna paralel olarak hücrelerin insüline duyarlılığı da zamanla artmaya başlar, yani bunu farklı durumlarda yapabilirsiniz.” (BSHA – Bilim ve Sağlık Haber Ajansı)

habermerzifon.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort